Van Werkvoorbereider naar Teamleider Cleaning en Housekeeping!
Soms veranderen functies door onvoorziene omstandigheden. Dat overkwam Jan Luijendijk. Hij was werkvoorbereider bij de werktuigkundige dienst (WTD), maar nam tijdelijk de rol van Teamleider Cleaning en Housekeeping op zich. Wat begon als een tijdelijke oplossing, bleek een functie die goed bij hem past.
“Ik werkte 3,5 jaar als werkvoorbereider WTB. Na het verdrietige verlies van collega Raimond Amelsbeek vorig jaar, werd ik gevraagd om zijn functie als Teamleider Cleaning en Housekeeping voor een periode waar te nemen. In deze rol ben ik verantwoordelijk voor de uitvoering van alle schoonmaakactiviteiten en het operationeel terreinbeheer. Dat is heel divers. Van het verhuizen van een kastje naar een ander kantoor tot het afvoeren van overtollig water op het terrein. Het plan was om daarna terug te keren naar de afdeling WTB, maar ik voelde me hier op mijn plek en besloot te blijven.

Het werk is een stuk hectischer geworden!
Als werkvoorbereider kon ik me goed aan een planning houden. Ik zorgde dat alle materialen op tijd binnen waren, zodat monteurs direct aan de slag konden. Alles liep volgens schema en ik wist precies wanneer wat nodig was. Bij de afdeling Cleaning en Housekeeping verloopt het anders. Er is nog steeds een planning, maar er komen regelmatig spoedklussen tussendoor die direct opgepakt moeten worden. Een collega belt bijvoorbeeld over een verstopte leiding die meteen leeggezogen moet worden, en dan moet alles wijken om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
“Het werk is een stuk hectischer geworden!”
De dynamiek en manier van werken past goed bij mij. Ik laat me niet snel gek maken en probeer rust in het team te bewaren. Ik werk nu met meer verschillende afdelingen en leveranciers, dus is er vaker overleg nodig. Dat was even wennen. Gelukkig heb ik een goed netwerk waardoor ik snel kan schakelen, en collega’s me makkelijk kunnen vinden.”