Van Werkvoorbereider naar Teamleider Cleaning en Housekeeping!

Soms veranderen functies door onvoorziene omstandigheden. Dat overkwam Jan Luijendijk. Hij was werkvoorbereider bij de werktuigkundige dienst (WTD), maar nam tijdelijk de rol van Teamleider Cleaning en Housekeeping op zich. Wat begon als een tijdelijke oplossing, bleek een functie die goed bij hem past.

Terug

“Ik werkte 3,5 jaar als werkvoorbereider WTB. Na het verdrietige verlies van collega Raimond Amelsbeek vorig jaar, werd ik gevraagd om zijn functie als Teamleider Cleaning en Housekeeping voor een periode waar te nemen. In deze rol ben ik verantwoordelijk voor de uitvoering van alle schoonmaakactiviteiten en het operationeel terreinbeheer. Dat is heel divers. Van het verhuizen van een kastje naar een ander kantoor tot het afvoeren van overtollig water op het terrein. Het plan was om daarna terug te keren naar de afdeling WTB, maar ik voelde me hier op mijn plek en besloot te blijven.

Het werk is een stuk hectischer geworden!

Als werkvoorbereider kon ik me goed aan een planning houden. Ik zorgde dat alle materialen op tijd binnen waren, zodat monteurs direct aan de slag konden. Alles liep volgens schema en ik wist precies wanneer wat nodig was. Bij de afdeling Cleaning en Housekeeping verloopt het anders. Er is nog steeds een planning, maar er komen regelmatig spoedklussen tussendoor die direct opgepakt moeten worden. Een collega belt bijvoorbeeld over een verstopte leiding die meteen leeggezogen moet worden, en dan moet alles wijken om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

“Het werk is een stuk hectischer geworden!”

De dynamiek en manier van werken past goed bij mij. Ik laat me niet snel gek maken en probeer rust in het team te bewaren. Ik werk nu met meer verschillende afdelingen en leveranciers, dus is er vaker overleg nodig. Dat was even wennen. Gelukkig heb ik een goed netwerk waardoor ik snel kan schakelen, en collega’s me makkelijk kunnen vinden.”

Meer berichten:

Een dag meelopen met… Gerrit-Jan Ursinus!

In ‘De dag van…’ nemen we een kijkje achter de schermen van een AVR-medewerker en welke werkzaamheden er zo voorbijkomen. Maak kennis met Gerrit-Jan Ursinus die verantwoordelijk is voor het coördineren van de geplande jaarlijkse stops en diverse projecten in Duiven. Eén van deze projecten is de ombouw van ketel 3, die in augustus 2025 start.

Meer dan alleen techniek!

Analysers zijn onmisbaar voor AVR. Ze meten continu stof, kwik en andere emissies die vrijkomen bij onze processen. Met de komst van nieuwe analysers voor de WT en EfW moet natuurlijk ook de kennis van onze specialisten up-todate zijn. Daarom reisden Analyser Specialisten Marco Abelskamp en Marcello Vasse af naar Duitsland voor een training bij de fabrikant.

Jeroen Rasenberg nieuwe CFO bij AVR

Per 1 september a.s. is Jeroen Rasenberg de nieuwe Chief Financial Officer bij AVR Afvalverwerking. Jeroen Rasenberg volgt daarmee CFO Rob de Fluiter Balledux op, die -na 12 jaar als CFO bij AVR actief te zijn geweest,- besloten heeft om met pensioen te gaan.

Jaarbericht 2024: Daadkracht

AVR presenteert het jaarbericht 2024, getiteld Daadkracht. Een terugblik op een jaar vol uitdagingen én prestaties, waarin we vastberaden hebben gebouwd aan herstel en vooruitgang. Klaar voor de toekomst!

AVR stijgt naar Trede 2 op de PSO-Prestatieladder

Goed nieuws: AVR heeft Trede 2 behaald op de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). Dit onafhankelijke keurmerk van TNO laat zien dat we ons als organisatie actief inzetten voor een inclusieve arbeidsmarkt en werkgelegenheid bieden aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Onze certificering op Trede 2 betekent dat AVR bovengemiddeld presteert op het gebied van sociaal ondernemen in vergelijking met andere organisaties in Nederland.