De onmisbare schakel binnen AVR Duiven

AVR staat nooit stil. Met twee locaties en ruim vijfhonderd medewerkers zorgen we ervoor dat onze verbrandings ovens 24 uur per dag, zeven dagen per week draaien. De afdeling Facilitaire Dienst is hierbij een onmisbare schakel in het proces. De afdeling draait om het zo goed mogelijk organiseren en uitvoeren van diensten die ondersteunend zijn aan de kern-taken van onze organisatie. Sinds 1 april 2022 vormen Henk, Arno, Herbert, Willem, Ben en Jappie de Facilitaire Dienst in Duiven.

Terug

Wat doen jullie precies?

“Het belangrijkste is dat de installaties blijven draaien, zaken daaromheen zijn een randvoorwaarde voor een prettige en vooral ook veilige werkomgeving. Denk aan onderhoud aan de gebouwen (schilderwerk, sluitende deuren) en het terrein, maar ook aan schoonmaak, ongediertebestrijding, intern afvalbeheer, kantoorartikelen, interne verhuizingen etc. Kort gezegd, collega’s kunnen bij ons terecht voor bijna alles wat niet met de installaties te maken heeft (behalve de bevoorrading van onderdelen). Voorheen was er geen formele afdeling en werden aanvragen soms onnodig lang uitgesteld. Het is fijn dat we nu op deze manier georganiseerd zijn en lopende zaken snel kunnen oppakken.”

Hoe komen aanvragen bij de afdeling binnen?

“Collega’s komen bij ons met een vraag en vervolgens gaan wij hiermee aan de slag. De aanvragen komen overal uit de organisatie vandaan en variëren sterk. Van de vraag om de kozijnen opnieuw te laten schilderen of een deur die niet sluit tot het bestellen van koffie en toiletpapier. Maar ook voor het keuren of laten keuren van diverse voorzieningen, vloeren, kel-ders, brandblussers, inbraakbeveiliging, persoonlijke gasmeters enzovoort kunnen collega’s bij ons terecht. Henk inventariseert de aanvragen en pakt dit vervolgens op met het hele team. We doen niet alles zelf, maar zorgen er wel voor dat het gere-geld wordt en zijn het aanspreekpunt voor de partijen die we inhuren. We maken graag mensen blij. Is de collega blij met de oplossing? Dan zijn wij ook tevreden.”

v.l.n.r.: Willem de Haas (magazijnbeheerder), Arno van Doesburg (administratief medewerker), Herbert Verwoord (documentalist), Ben van Mierlo (magazijnbeheerder), Henk Romijn (groepsleider) en Jappie Dijkstra (Cleaning & Housekeeping)

Wat is het leukste aan dit werk?

“Geen dag is hetzelfde. We zijn betrokken bij verschillende interne projecten. In februari zijn we bijvoorbeeld gestart met een nieuwe betonvloer op de derde etage in de fabriek (onder de windventilatoren). Ook hebben we gezorgd voor nieuwe dakbedekking op gebouw 5, zijn we bezig met een nieuwe bedrijfskeuken, komt er een nieuwe (vloeistofdichte) vloer in de slakkenhal en wordt de doucheruimte vernieuwd. De diversiteit van het werk maakt het uitdagend. We krijgen veel vrijheid in ons werk, waarbij we zelf kansen moeten zien en oppakken. Er is eigenlijk áltijd wel iets te doen op facilitair gebied.”

Meer berichten:

Scandinavische schouders eronder!

Bij AVR zijn we dankbaar voor de steun die we hebben ontvangen van onze Scandinavische partners tijdens de uitdagende periode na de brand in onze installatie. Momenteel hebben we onze nascheidingsinstallatie in Rotterdam weer gedeeltelijk operationeel en het afval dat daaruit voortkomt, wordt deels naar Scandinavische landen getransporteerd voor verdere verwerking. We hebben onlangs ons eerste transport naar deze regio voltooid, wat een belangrijke stap is in ons herstelproces.

Herstelwerkzaamheden AVR Rozenburg in volle gang

Op 21 september 2023 woedde er een grote brand bij AVR in Rozenburg. Sinds die tijd werken we hard aan het herstel en de wederopbouw van onze fabriek. Dit omvat een aantal grote projecten, maar ook tijdelijke noodvoorzieningen. Dit alles om ervoor te zorgen dat we vanaf oktober 2024 weer afval van gemeentes en bedrijven kunnen verwerken, energie kunnen leveren en onze bijdrage aan een beter klimaat kunnen hervatten.

De dag van… Jack Koot!

In ‘De dag van…’ lopen we een dagje mee met een AVR-medewerker en welke werkzaamheden er voorbij komen.